Interne wedstrijden

Ieder seizoen organiseren we een aantal interne wedstrijden. Bij een interne wedstrijd proberen we zoveel mogelijk een echte nationale wedstrijd te benaderen. Op die manier kunnen skiërs, die nog geen of weinig wedstrijdervaring hebben, alvast ervaren hoe dit is. Voor de skiërs met meer wedstrijdervaring is het vooral een gezellige dag, die bijdraagt aan het totaalresultaat voor het clubkampioenschap. Want vergis je niet, deze wedstrijden worden op het scherpst van de snede geskied!

Met de eerste interne wedstrijd ‘openen’ we het nieuwe seizoen. En met laatste sluiten we het seizoen gezellig af. Alle skiërs & vrijwilligers mogen meedoen aan deze wedstrijden. Twijfel je of je mee kunt doen? Vraag het vooral aan de trainers. Zij adviseren je graag.

Net als bij een nationale puntenwedstrijd maakt de wedstrijdcommissie een officieel draaiboek voor een interne wedstrijd. Zo weten alle vrijwilligers wat er die dag van hen verwacht wordt. En niet alleen de skiërs kunnen oefenen, ook (nieuwe) vrijwilligers kunnen oefenen met hun taak door met de meer ervaren vrijwilligers mee te lopen. Zo zorgen we ervoor dat onze vrijwilligers-pool groot genoeg blijft om nationale wedstrijden van een hoog niveau te organiseren. Het draaiboek delen we ruim voor de wedstrijd via Whatsapp.