Prijzen interne wedstrijden

Interne wedstrijden

Ieder seizoen zijn er vier interne wedstrijden of uitslagen. Wij kunnen er bijvoorbeeld ook voor kiezen de uitslag van alle skiërs van Skiclub Alpine World Oss van een Oss-Uden Cup te gebruiken, als uitslag voor een interne wedstrijd. Bij iedere interne wedstrijd zijn er medailles de nummers 1, 2 en 3 in iedere categorie.

Clubkampioenschap

Dat is de einduitslag van de vier interne wedstrijden, waarvan er drie resultaten meetellen in de overall puntentelling. Het slechtste resultaat van iedere skiër vervalt automatisch. Voor alle deelnemers zijn er bekers.

Skiër van het jaar

De trainers kiezen ieder seizoen de skiërs van het jaar. De trainers zijn degenen, die iedere week met de skiërs op de baan staan. Zij kunnen als geen ander motiveren waarom iemand skiër van het jaar is. Uiteraard is er een aantal criteria waar de trainers naar kijken: inzet, doorzettingsvermogen, aanwezigheid, voorbeeldgedrag en als laatste prestatie. Er zijn vier categorieën.

Skiër van het jaar Benjamins – Aspiranten 1&2 meisjes

Skiër van het jaar Benjamins – Aspiranten 1&2 jongens

Skiër van het jaar Scholieren 1&2 – JSM dames

Skiër van het jaar Scholieren 1&2 – JSM heren

Snelste skiër van het jaar

Snelste skiër van het jaar hebben we in de volgende categorieën:

- Benjamins – Aspiranten 1&2 overall meisjes

- Benjamins – Aspiranten 1&2 overall jongens

- Scholieren 1&2 overall dames

- Scholieren 1&2 overall heren

- JSM dames

- JSM heren

Hoe berekenen we wie de snelste skiërs van het jaar zijn? Het resultaat van een interne wedstrijd bestaat uit een optelling van de twee snelste tijden van een skiër, na drie manches. Dit noemen we de eindtijd. Van de vier interne wedstrijden, vervalt het minste resultaat automatisch. Hierdoor tellen er drie resultaten mee in de overall-puntentelling. Deze drie eindtijden worden bij elkaar opgeteld. Deze uitkomst delen we door drie en de uitkomst daarvan is de overall snelste tijd. Om mee te dingen naar deze prijs, moet je dus drie resultaten/eindtijden hebben.

Voorbeeld categorie Scholieren 1&2 heren

In het voorbeeld is Helmut de snelste skiër van het jaar in deze categorie.

Buitencategorie ouders en steunende leden Skiclub Alpine World Oss

Tijdens de laatste interne wedstrijd kunnen de ouders of steunende leden van Skiclub Alpine World Oss. Voor alle deelnemers is er een prijs.